Total Pageviews

Tuesday, November 1, 2016

Pahit Yg Manis

Apabila Allah menyebut, setiap sesuatu kejadian itu pasti ada hikmahnya, Allah tidak menipu kita. Apa yang kita anggap buruk itu seringkali ada baik di sebaliknya.

Saya yakin dgn hal itu sebab saya mengalaminya. Selalu.

Sekarang pun demikian. Tetapi kita jgn melihatnya secara tersurat. Duduk diam2 dan fikir.

Musibah itu sedang berlangsung. Tetapi saya sedang melihat keakraban yg pernah menjauh, sedang bertaut. Saya melihat ada kasih sayang. Tidur saya kembali lena, tidak lagi terkejut2 di tengah malam.

Apa lagi nikmat yg lain selain tidur yg nyenyak?

Kehidupan ini tidak perlu banyak berkeluh kesah. Cuba abaikan apa yg hilang, meskipun sukar untuk dilupakan. Hadap apa yg datang meskipun tidak semudah bicara.

Bangunlah kembali jika sudah lama jatuh terduduk. Jgn peduli jika ada yg cuba mengalih perhatian untuk kita meneruskan usaha!