Total Pageviews

Sunday, November 29, 2015

Kekuatan Doa

Kekuatan doa. Saya sangat yakin dgn itu.

Pagi2 saya menunggu tren menuju Hukm. Gerimis kecil. Orang banyak meskipun tidak seramai musim sekolah.

Segalanya menjadi cepat hari ini. Saya ke klinik ENT untuk pembatalan temu janji, terpaksa menjawab soal selidik yg panjang dan tebal, mengambil ubat yg sudah bertambah untuk tulang kaki, membayar bil api dan makan kentang sedikit. Onkologis yg cantik dan baik hati itu meriangkan hati.

Seorang pesakit wanita India berkerusi roda, kakinya bengkak. Dia bicara dalam bahasa penjajah, menujukan kerusi rodanya ke arah saya, meminta sedikit wang sebab tidak mampu membayar kos ubat. Malaysia Ku...dan khabarnya harga ubat akan naik lagi. Tamoxifen saya pun kena catu. Kata doktor, bajet sudah kurang. Ada kisah 'off record' juga dgn onkologis comel berketurunan tionghua itu.

Sepanjang waktu saya berdoa untuk Mak. Jika bagus, mudahkanlah. Jika tidak, wujudkan halangan dan minta petunjuk. Saya tidak tahu kenapa saya sangat yakin cyst Mak akan hilang. Rupa2nya memang betul. Hospital mengesahkan yg cyst bersaiz 17cm itu sudah tiada.

Alhamdulillah. Subhanallah. Allah telah angkat kesakitan Mak.

Nikmat Tuhan manakah lagi yang kita dustakan?