Total Pageviews

Sunday, July 12, 2015

Cat House



Hampir sebulan anak dan menantu tinggal bersama saya dan kucing-kucing.

Malam ini mereka pun berangkat ke rumah sewaan di Selangor. Saya membekalkan barangan asas untuk memulakan kehidupan berkeluarga.

Saya kembali meneruskan hidup dengan kucing-kucing. Dengan Atat yang semakin hari semakin kurus meskipun selera makannya ada. Dia belum sihat untuk divaksin. Dia akan menjalani rawatan rutin setiap minggu selepas idulfitri. Mudah-mudahan berat Atat kembali normal.

Comel semakin payah mahu berjalan. Entah berapa ekor anaknya. Hati sangat cemas mahu meninggalkan ibu yang hamil kali pertama ini. Puput juga demam. Masih sibuk menggonggong stokin ke sana ke mari, bergumpal dengan bayi-bayi yang dua ekor itu meskipun kebanyakan masa dia termenung di ribaan saya.

Ya Allah, kembalikan kesihatan kucing-kucing saya. Kasihanilah mereka.

Tolonglah, ya Allah.