Total Pageviews

Sunday, July 6, 2014

Huru-hara



Hadiahnya ini memang menjadikan rumah huru-hara.

Satu kerja pun saya tidak boleh lakukan. Nota-nota yang sepatutnya saya buat terbengkalai sebab papan kekunci sudah sedikit rosak dikerjakannya. Lantai terpaksa dibiarkan telanjang sebab mudah untuk saya menyapu dan mengemop.

Mahu baca suratkhabar pun seksa. Dia boleh duduk atas suratkhabar sampai setengah jam.

Hari ini keluar sekejap meninggalkannya sebab mahu cari makanan yang sedap sedikit untuk bayi. Makanan yang dibeli suami itu nampak kurang menyelerakan.

Habis tangan dan kaki saya calar-balar. Puncanya sebab saya mahu cuci kaki dan buntutnya selepas buang air besar. Dia mencakar sebab takut air.

Saya geli kalau tidak dicuci sebab dia akan datang bermanja-manja dan adakalanya tidur di atas katil bersama saya.

Orang lain bela berpuluh-puluh ekor tidaklah sepayah saya membelanya. Seekor sahaja pun...

Hujung minggu yang penat dengan telatah bayi kecil itu.