Total Pageviews

Monday, June 3, 2013

4th Day Of RT



The 4th day of RT.

Malam ini macam ada yang mengganggu. Saya sebentar-sebentar terjaga. Budak-budak itu ada masalahkah?

Jam lima tiga puluh enam terjaga lagi.

Tepat enam dua puluh, saya meredah dingin subuh. Dua puluh minit selepas itu saya sudah ada dalam gerabak. Orang mahu berpergian ke pejabat.

Entah mengapa, saat tiba di Stesen Serdang, tren diam lama, hampir setengah jam juga. Pengumuman dibuat, ada masalah teknikal dari pusat Tren KL Sentral. Orang sudah ramai berdiri, gerabak sesak.

Saya lewat tiba ke hospital. Kena naik ke aras satu dan kemudian menunggu lif yang paling lambat di dunia untuk membawa saya ke unit rawatan. Satu-satunya lif untuk turun ke unit itu terletak berdekatan Radioteraphy Day Care Centre.

Masuk ke dalam kamar rawatan pun macam ada masalah. Lama mereka membetulkan posisi tubuh. Selepas itu bertemu doktor. Berat turun lagi dua kilo.

“Kenapa tak buat kimo?”

Eh, doktor ini biar betul. Kenapa tanya saya?

Menaiki teksi untuk ke stesen, banyak yang saya belajar tentang manusia.

Ada satu ketika seorang pemandu teksi yang rapat dengan kepimpinan parti yang menang, membocorkan banyak rahsia. Haha...saya pun sesekali pandai berlakon juga! Saya kira orang itu dari sayap pemuda. Tapi biarlah ceritanya menjadi rahsia!

Matahari yang garing tidak membenarkan saya singgah di mana-mana. Hanya membayar bil melalui serahan tingkap dan membeli ketupat mini buat bekalan anak ke Bahrain. Berdikit-dikit saya membeli sebab kudrat sudah nihil.

Masuk ke penjara, saya berasa lega.

Penjara ini dunia saya!

No comments: