Total Pageviews

Friday, November 16, 2012

Hanya Dia Yang Tahu

Anak bongsu saya bersama Pak Yusof Gajah dan Mama Gajah


Sedang berada di Hotel Seri Malaysia yang hanya beberapa pelaung dari pondok ibu bunga matahari. Malam ini sehingga Ahad siang, bermula bengkel penulisan dan illustrasi buku kanak-kanak anjuran Perbadanan Kota Buku, PEN dan Gajah-gajah Gallery.

Sejak beberapa hari, saya suami isteri berasa kurang enak badan. Mujur di bengkel ini, puteri bongsu turut menjadi peserta. Telah saya pesan, jika saya tumbang, dalam beg ada buku rawatan dengan GL-nya sekali.

Rasa loya menunda-nunda. Barangkali salah makan atau perubahan cuaca. Sejak hujung tahun 1433 Hijrah itu, cepat benar saya kelelahan. Tetapi cuba untuk tidak dipamerkan waktu jalan-jalan mencari keperluan puteri sulung. Dia tidak boleh bersusah hati kerana lemahnya saya. Perjuangannya yang kedua di medan ilmu baru bermula.

Ya, usia yang memanjat satu demi satu anak tangga akan terkesan juga dengan perubahan. Kehidupan, selagi diberi nyawa oleh Sang Pemiliknya; mesti diteruskan dengan seberapa daya.

Mudah-mudahan Allah mempermudah urusan perbengkelan. Moga Dia memberikan ilham, kekuatan, dan merestui niat saya untuk mula menulis dalam genre yang baharu.

Allah, hanya Dia yang tahu.

No comments: