Total Pageviews

Sunday, January 1, 2012

Ustaz Azhar Idrus Dan 2012


Fajar tahun baru 2012.

Semua orang sibuk menyambut tahun baru Masihi. Mesti ada bunga api, mercun, konsert dan jamuan.

Begitukah?

Mengapa Awal Muharam kadang2 ada orang kita sendiri langsung tak sedar kewujudannya?

Dalam resah, nasib baik terbaca ada 70,000 ummah melaungkan takbir memeriahkan langit Shah Alam menjelang 2012.Sudah pasti sebab fenomena Ustaz Azhar Idrus...

Ustaz berjanggut panjang itu memang lucu dan bersahaja. Dia peminat fotografi. Seorang bekas pejuang. Dia diminati golongan selebriti juga. Ustaz idola anak muda. Cuma loghat ganunya agak pekat, payah mahu faham.

Malam tahun baru, saya baring saja. Bentan perjalanan jauh masih belum hilang. Rimas betul sebab melihat rumah agak semak. Cuba mengangkat sesuatu, tapi penyudahnya saya terpaksa baring lagi sebab sakit menyucuk.

Jika tidak, mesti saya ada di Shah Alam dalam ribuan jemaah untuk mendengar ceramah ustaz. Mudah-mudahan Allah sihatkan saya, saya dapat gunakan kedua2 belah tangan untuk memandu, Allah panjangkan umur saya; supaya saya dapat merasai aura ustaz di majlis-majlis ilmu. Amin.