Total Pageviews

Sunday, December 4, 2011

Dr. K: Sah!


Ada SMS yang baru saya terima. Mohon pengesahan. Di kedua-dua talian maxis dan celcom. Hampir serentak. Isinya sama. Macam nak tanya sah atau tidak akad nikah je bunyinya.

SMS daripada Ketua Unit saya, Doktor K.

Saya pun membalas, "Sah!".

Segan juga, sebab bukannya saya terlantar sakit pun.

"Tahniahlah sebab Allah pilih Ratna, bukan saya, bukan Pak Tam atau Abang Muk..." Kali ini dia mahu kenakan saya.

Jawapan saya, "Memanglah. Semua yang disebut tu tak ada tuuuuut..."

Saya selalu berazam tidak mahu nakal-nakal lagi mengusik orang. Tetapi diam-diam saya pun, ada saja keinginan untuk menakali orang. Lazimnya kalau saya pulang awal, saya selalu mahu mengunci kawan-kawan di jabatan.

Dr. K akan menunjukkan rotannya yang terselit di tepi meja. Pura-pura mahu merotan.

Suasana kerja yang sebegitu meredakan sedikit tekanan. Maklumlah bidang itu sangat "jauh" daripada saya. Bukan mudah untuk menghayati sesuatu yang "jauh" seperti itu.

Apa pun, terima kasih rakan-rakan sejabatan. Budi kalian di album kenang.

CATATAN:
apo sodih bona muko ketuo den ni...dio slalu tanyo den, "kau anak sapo? donga radio apo, beghapo frekuensi?" Ponek den nak nyawab eh! Tapi kono jawab. Sobab kok tak jawab, den tak leh balik walopun jam dah kul limo potang!