Total Pageviews

Thursday, May 19, 2011

Irfan Rifqi: Kipas-susah-mati K-pop...



Pelajar ini biasa-biasa saja. Tapi dia Kipas-susah-mati (die-hard-fan) K-pop...

Saya pun peminat drama Korea. Tapi macam biasa, oleh kerana sudah "tua", saya tak pernah ingat nama pelakon-pelakon. Tak ingat juga tajuk drama atau lagu. Cuma saya suka jalan cerita drama Korea kerana tak merapu macam cerita dari negara seberang, atau kesudahan cerita yang sudah dapat diteka macam drama Melayu, atau juga cerita yang asyik menyanyi macam filem Hindustan.

Dia selalu bercerita kepada saya tentang K-pop. Lagu baru SUJU, atau album yang baru di pasaran. Saya pun gemar mendengar lagu Sorry Sorry Sorry. Suka melihat budak-budak muda yang energetik, ada wawasan, punya identiti dan tak merapu. Dan mereka juga comel-comel.

Paling saya suka jika ada adegan pijak kain dalam besen atau menggendong di belakang (piggy-back). Juga adab mereka terhadap orang tua.

Irfan Rifqi, sukakan K-pop tidak mengapa. Tapi solat jangan tinggal.