Total Pageviews

Tuesday, September 16, 2014

Jalan-jalan



Sebagai ganti kerana meninggalkannya selama empat hari, saya menghabiskan masa berbual dan bermain-main.

Waktu mula-mula masuk rumah dan mendukungnya, dia menggigit sedikit jari saya. Agaknya sebagai rasa marah kerana ditinggalkan sendirian.

Walaupun kepenatan, tetapi hari ini kena ke Puncak Alam. Kereta si adik barangkali sebulan baru siap dibaiki ekoran kemalangan itu. 

Waktu bersiap-siap, si Baby keresahan. Fobia ditinggalkan lama masih belum hilang. Saya memasukkan bekas pasir, bekas makanan dan minuman, mainan serta carrier ke dalam kereta. Wah, seronoknya dia sebab mahu dibawa berjalan.

Kami ke Puncak Alam. Perut yang tidak berisi sejak pagi memaksa saya ke restoran. Adik keluar memesan makanan. Saya memarkir kereta betul-betul dekat dengan tempat makan. Kemudian makan cepat-cepat dengan mata yang tidak lepas daripada keadaan Baby dalam kereta.

“Kalau pencuri nak ambil kereta, ambillah. Asalkan jangan ambil Baby...”kata saya bergurau.