Total Pageviews

Wednesday, July 30, 2014

Hadiah Terbaik Bahagian Satu

Pagi Syawal ketiga, saya ke pekan. Entah mengapa, tiba-tiba kereta si bongsu tidak boleh dihidupkan. Saya pinjam keretanya untuk membeli pekasam yang merupakan produk utama Lembah Lenggong. Dia sangat sukakan pekasam. Selain itu musim petai juga. Adik bongsu saya penggemar ulam yang berbau itu.

Oleh sebab adik lelaki yang di bawah saya dan isterinya turut datang ke pasar, saya meninjau-ninjau mencari mereka untuk minta bantuan.

Waktu meninjau-ninjau itulah saya terpandang seraut wajah yang berjalan tunduk.

Oleh sebab semasa idulfitri dia ada kirim fotonya sekeluarga via whatsap, saya sudah tahu perubahan imejnya itu.

" Ahmad Zuraimi..." tegur saya, memanggilnya dengan nama penuh.

Dia memandang saya.

"Eh, ibu!".

Setelah berbasa-basi, saya langsung mohon bantuannya untuk menghidupkan kereta. Dia mengekori saya ke kereta.

"Ini abang saya. Mengajar di UiTM Seri Iskandar. Saya di UiTM Lendu ajar A&D"

Abangnya berimej sama.

Alhamdulillah.

Allah yang berkuasa memberi hidayah dan mengangkat darjat manusia.

Apa kisahnya?

...tunggu sambungannya...

No comments: