Total Pageviews

Thursday, August 18, 2011

Hati...tolonglah gembira!


Apabila berpindah dan menjadi "junior"semula, kerja-kerja luar kelas/kuliah yang biasa saya buat semasa di kolej matrix dan TMS berjaya saya lupakan buat sementara waktu.
Hati yang telah dijahit olehnya...
Hati yang telah diubati oleh waktu

Lepaskan belon hati yang pecah itu...
Dengan situasi diri yang berkali-kali diingatkan doktor, supaya jangan stres; saya berusaha untuk buat-buat bodoh.

Di tempat lama, semuanya sudah kenal amat dengan perangai saya. Dari bos besar, bos kecil sampailah ke pengawal keselamatan; semuanya sangat memahami. Sampaikan mereka juga tahu saya sukakan privasi dan tidak gemar dengan acara hari keluarga.

Mereka begitu menghormati dan menerima saya seadanya.

Apa sahaja tugas, saya akan terima kerana mereka pun sangat tahu apa jenis tugas yang saya mahir. Jadi, saya melaksanakan dengan gembira walaupun bermakna saya akan berada di rumah hanya beberapa jam. Anehnya, saya langsung tidak berasa kesakitan apa-apa waktu saya di sana.

Penat tetapi gembira!

Ironinya, di sini saya selalu rasa kurang sihat dan kurang gembira. Kadang-kadang saya menahan tangis kerana berasa lesu. Cuma saya benar-benar gembira apabila berada di kelas. Kelas adalah ubat paling mujarab. Apalagi jika mengajar subjek yang berkaitan komunikasi sebab di situlah jiwa saya. Berada dengan pelajar-pelajar sangat menenangkan.

Nasib baik juga ada teman-teman senior yang sudah lama mengenali saya sebelum saya datang ke sini. Kami selalu bernostalgia dengan kisah lalu. Itu pun boleh jadikan saya kembali ceria.

Saya masih belum menjiwai? Sebab kondisi saya yang kurang upayakah? Infrastruktur? Merindui rakan-rakan muda saya di TMS? Rumah yang sudah jadi kecil? Pintu pagar manual? Bilik air yang kecil-kecil?

Takkanlah begitu! Tidak bersyukurnya saya. Tapi saya amat rindui TMS dan rakan-rakan muda saya!

Ahhhhhhhhhhhhhhhhh.....