Total Pageviews

Tuesday, May 17, 2011

Keriangan Itu...bakal jadi nostalgia



Keriangan waktu pagi di tempat kerja...

Saya baru menjadi warga tempat ini dalam usia dua tahun setengah. Tugas baru di suasana baru hampir mematikan sebahagian besar bakat dan kebolehan saya.

Tetapi saya sangat gembira di sini. Sebabnya?

Saya dikelilingi kawan-kawan yang menggembirakan. Kawan-kawan, staf pejabat dan ketua yang sangat baik hati menyebabkan saya tidak kisah bakat dan kebolehan yang hampir hilang itu. Saya benar-benar bersyukur kerana "diletakkan" di tempat ini. Tiada situasi politik pejabat yang sanggup memijak orang lain untuk naik. Jika pun ada, akan segara dicantas dan dinaturalkan.

Saya selalu teruja untuk datang bekerja walaupun saya akui sangat memenatkan. Karenah pelajar yang sangat berbeza dengan apa yang saya hadapi bertahun-tahun lamanya, memang memberi sedikit tekanan. Kadangkala saya terpaksa merendahkan "level" percakapan supaya mereka memahami. Tapi tidak mengapa, ada rakan-rakan yang saya boleh berkongsi cerita.

Terhiburnya hati saya melihat "pergaduhan" olok-olok rakan-rakan sekerja. Gelak tawa mereka boleh menyebabkan mata saya berkaca. Semuanya itu bakal menjadi nostalgia untuk saya kenangi. Mustahil untuk saya mengalami suasana keriangan seperti ini di tempat lain yang bakal menerima saya sebagai warganya. Oleh itu, saya akan cuba meraikan keriangan ini bersama-sama kawan-kawan saya di sini dengan sebaik mungkin.

Terima kasih kepada semua yang telah menggembirakan saya. Allah telah berjanji, jika kita menyukakan hati orang lain, maka Dia akan menyukakan kita di akhirat kelak. Mudah-mudahan...