Total Pageviews

Tuesday, April 5, 2011

"Kakak Yang Perasan Muda..." Hahaha



Hari ini rasa lucu.

Sebabnya ada seorang junior mencari yang mana satu Kak.... (mengikut panggilan biasa di tempat kerja). Seorang rakan rapat menyebut, "ala, kakak yang perasan muda tu...". Hahaha...ibu ketawa lucu.

Memang ibu gemar berkawan dengan junior. Mereka sangat riang, tiada banyak masalah, malahan tahu hal ehwal dunia dengan lebih cepat dan tepat. Ibu pun rasa muda, rasa riang dan gembira. Kadang-kadang mereka mengajak ibu keluar shopping , yang berakhir dengan ibu yang membeli, sedangkan mereka hanya window shopping. 

Perasaan riang gembira itu akan membentuk aura yang riang gembira juga. Ada yang meminta nasihat, dan ini merupakan satu penghargaan buat ibu. Meskipun kadang-kadang apa yang ibu nasihat tak pernah pun ibu buat (Wahaha...harap-harap mereka tidak membaca yang ini). Walau pun begitu itu tidak bermakna, rakan sebaya dan senior tidak bagus. Rakan sebaya dan senior besar tanggung jawabnya, jadi mereka seperti tidak punya waktu bercanda. Jawatan selalu membataskan. Jam merupakan alatan penting. Habis kerja, bergegas pulang.

Buat adik-adik, terima kasih kerana sudi berkawan dengan "kakak yang perasan muda" ini. Wahaha...entah kenapa ibu rasa lucu dengan anugerah baharu itu.

Harap-harap ibu akan terus muda...di wajah dan jiwa...meskipun bukan pada usia!