Total Pageviews

Tuesday, January 10, 2017

Terima Kasih Allah

Ada beberapa perkara yang saya mohon kepada Tuhan di hadapan kaabah dan hari wukuf.

Saya kemudiannya menyedari bahawa Dia mendengar dan mengabulkan permintaan hamba-Nya yang dosanya berkepuk-kepuk ini.

Ya Tuhan, saya sedar bahawa sepanjang usia yang sudah melebihi separuh abad ini, banyak sangat yang diberikannya kepada saya. Meskipun yang diberikannya ujian yang sangat pedih, Dia akan menggantikannya dengan sesuatu yang terlebih baik. Malahan pemberian itu sesuatu yang tidak terjangka oleh akal dan upaya.

Allah memberikan Kayyisa yang selalu menyejukkan hati. Allah memberikan gandaan kemenangan. Allah memberikan kelapangan hidup. Allah memberikan kekuatan tenaga. Allah mengembalikan kasih sayang yang hilang sekejap oleh keadaan luar jangka.

Saya bahagia dalam keadaan serba kurang pada pandangan mata manusia ini. Sungguh!

Baru-baru ini saya pulang ke kampong.

Emak rancak bercerita dengan wajah ceria. Itulah anugerah Allah yang paling berharga. Kadang-kadang kita sakit bukan sebab memang sakit, tetapi apabila terlalu banyak yang mengganggu minda dan hati.

Allah, terima kasih atas segala anugerah-Mu.