Total Pageviews

Monday, January 18, 2016

Grrr...

Kecurangan lelaki adalah sesuatu yang sangat klise.

"Saya rasa tiada apa yang kurangnya saya kecuali kurang pandai mengemas". Itu katanya setelah dapat menghidu bangkai kecurangan sang suami.

Wahai perempuan, ketahuilah bahawa sesempurna mana pun kamu, lelaki akan mengambil kesempatan juga untuk berlaku curang. Pernah ada seorang lelaki, tatkala ditanya akan punca kecurangannya menyebut begini, " isteri saya terlalu baik. Itulah puncanya".

Nampak?

Sebahagian lelaki adalah makhluk yang jahat. Sangat jahat sehingga sanggup berlaku zalim kepada isteri dan anak-anak. Sebenarnya saya mahu bercakap begitu. Tetapi saya diam-diam sahaja. Saya mengeji-ngeji di dalam hati.

Saya tidak boleh bercakap kuat-kuat. Sebab saya ada ayah dan ayah saya lelaki. Mujur saya tiada anak lelaki, tetapi menantu saya lelaki...hohohoho!

Saya bukanlah anti-lelaki. Tetapi saya berasa sensitif sebab yang dicurangi itu adik ipar saya. Dia perempuan yang sangat baik. Dia mengorbankan segala-galanya, dia berhak mendapat seorang suami yang baik, sebaik dirinya.

Saya sangat marah sehingga beberapa hari ini saya asyik makan saja. Sudah pasti berat saya akan naik lagi sebab asyik makan.

Saya sangat marah juga sehingga tidak mampu untuk menulis lagi.

Sekian.

No comments: